Annemija Māss pēta medus bišu un ekosistēmu savstarpējo attīstību pilsētās. Bites ir bioindikatori, kas ļoti jūtīgi reaģē uz ap tām esošajām dažādajām ekoloģijām. Lai izpētītu optimālos apstākļus, kādos medus bites var izdzīvot, Māss Briseles kanāla zonā ir uzstādījusi vairākus urbānos izmēģinājuma laukus ar bišu stropiem. Šī teritorija ir daudzveidīga – tajā atrodas individuāli un kolektīvi apsaimniekojami mazdārziņi, tiek īstenota urbānā zemkopība, kā arī atrodami savvaļā atstāti nostūri. Un tas viss attīstās starp industriālajām ēkām, biroju un dzīvojamo namu zonām. Annemijas Māss bišu stropi ir īpaši – tie ir aprīkoti ar tīmekļa kamerām, mikrofoniem un sensoriem, lai novērotu bišu saimju uzvedību, savukārt apkārtējā ekosistēma tiek pētīta, analizējot putekšņus un nektāru, kurus bites savāc un atnes no barības meklēšanas lidojumiem. Visi dažādie stropi ir dalītā partizānu bišu stropu tīkla mezglpunkti. Izmēģinājuma vietas ar bišu barības laukiem savieno lidojumu ceļi, un kopā tie veido zaļu koridoru, kurš stiepjas cauri pilsētai. Instalācijā izmantoti reāllaika dati, lai sniegtu ieskatu pētījumā, kurā sastopas māksla, zinātne un ekoloģija.
AnneMarija Māss ir kultūras studiju un tēlotājmākslas maģistra grādu ieguvēja, kas specializējas antropoloģiskās dokumentālajās filmās. Dibinot organizācijas Looking Glass un OKNO, viņa spēlē nozīmīgu lomu multimediju mākslas pasākumu organizēšanā Briselē, pulcējot māksliniekus no dažādām Eiropas valstīm, lai kopā veidotu radošās darbnīcas un atvērtās pētījumu laboratorijas. Viņas mākslas darbi rāda savstarpēji saistītus pavedienus, no multimediju instalācijām, līdz sociāliem un antropoloģiskiem projektiem. Viņas šī brīža darbi koncentrējas uz ekoloģiskajām problēmām, kā, piemēram, Open-Greens projekts, kas šobrīd aktīvi uzstāda urbāno dārzu laboratorijas un veido mākslas darbus, kuri balstīti un bišu koloniju monitoringu.
Mākslinieces interneta lapa : http://annemariemaes.net