Ekscentriskais arhīvs ir viena daļa no aktuālā mākslas pētījuma “Atspoles, kara takas”. To veido 48 audumi no Andiem, kas savākti vairāk nekā 35 gadu garumā. Andu reģionā uzskata, ka audums ir dzīvs un tas ir komunikācijas medijs. Kolekcijā ietverti gan seni, gan mūsdienu audumi un apģērbs; gan roku darbs, gan masu produkcija, dabiskas un sintētiskas šķiedras. Arhīvs sastāv no katra kolekcijas priekšmeta apraksta un mākslinieces interpretācijām par tiem plakātu kolāžu formātā, citu mākslinieku, filozofu, modes dizaineru, sociologu, performatoru, muzeju direktoru, drēbnieku un šamaņu reakcijas. Skaitļi uz plakātiem, kas veidoti no savītiem matiem, attiecas uz tekstiem, kas sarakstīti kopā ar Džonu Bārkeru – tie izgaismo nepārtrauktās strādnieku cīņas tekstiliju un apģērbu industrijā, kā arī apģērba stilu nemierus. Šis arhīvs demonstrē, cik ļoti imperiālisma vēsture bijusi savīta ar audumiem un to krāsām, kā arī tehnoloģiju attīstības un krāsu ietekmi.
Pētījumu finansē FWF Der Wissenschaftsfonds (AR 19-G21).
Biogrāfija
Inese Dujaka ir māksliniece, kura darbojas Londonā un Vīnē, kur viņa studēja Vīnes Lietišķās mākslas universitātē (1988.-1993.). Jau četrus gadus viņa darbojas kā FWF Austrijas zinātnes fonda sponsorētā projekta Loomshuttles, Kara takas vadītāja. Tāpat, māksliniece darbojas kā galvenā pētniece projektam Utopijas pulss: Signālraķetes tumšā istabā, kurš aizsācies 2013. gadā, Vīnē. Dujakas darbi ir izstādīti tādās vietās, kā, piemēram, 2013. gada San Paulu Biennāle (Nav izgatavota iekarošanai), 2012. gadā Karaliskajā mākslas koledžā, Londonā (Mācīšanās dārzs), 2010. gadā Korejā (Potosi princips), Reinas Sofijas Nacionālajā mākslas centrā, Madridē; 2009. gadā La Paz Nacionālajā mākslas muzejā, Bolīvijā (Ladies Almanack), 2008. gadā Tranzit, Prāgā, Čehijā (Perifērija redzē un kolektīvais ķermenis), 2007.gadā MUSEION Bolzano.
Džons Barkers ir angļu valodas pasniedzējs Klēras koledžā, Kembridžā, kā arī rakstnieks, mūziķis un mākslinieks. Viņš dzīvo Londonā un Vīnē un pārsvarā darbojas kā rakstnieks daiļliteratūras novelēm, īsiem stāstiem un filmu scenārijiem, kā arī kulturālo, politisko un ekonomisko kriticismu.